reklama

Plot okolo americkej ambasády – arogancia moci a dvojaký meter v praxi

Možno si mnohí z vás budú pamätať na môj dlhoročný boj proti oploteniu americkej ambasády na Hviezdoslavovom námestí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Ako Bratislavčana, ale celkovo ako Slováka, ktorý chce byť hrdý na svoje hlavné mesto, ma táto záležitosť neskutočne štvala. Venoval som sa tomu vytrvalo a dlhodobo, prácne a neúnavne som bojoval so všetkými zainteresovanými inštitúciami. 

A bol som veľmi blízko k definitívnemu vyriešeniu, teda odstráneniu oplotenia! Po tom, čo sa zistilo, že ambasáda nemá právoplatné stavebné povolenie k výstavbe oplotenia a v roku 2017 nemala už viac ako rok platnú nájomnú zmluvu, a teda pozemky zaberala nelegálne, podalo na môj popud v septembri 2017 hlavné mesto na Okresný súd Bratislava I. žalobný návrh voči USA, v ktorom žiadalo vypratanie nehnuteľnosti na Hviezdoslavovom námestí. Na jeseň 2017 Stavebný úrad mestskej časti Staré Mesto vydal „Oznámenie o začatí konania o odstránení stavby – oplotenia veľvyslanectva USA“. Išlo o zásadný a prelomový krok v celej kauze.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V lete 2018 vydal stavebný úrad Starého Mesta rozhodnutie, ktorým nariadil odstránenie oplotenia okolo americkej ambasády. Ambasáda sa voči rozhodnutiu, samozrejme, odvolala. Vzhľadom na skutočnosť, že ambasáda nemala k pozemkom, na ktorých stojí plot, žiadny právny vzťah (neexistencia nájomnej zmluvy, neexistencia právoplatného stavebného povolenia na výstavbu oplotenia), odvolací orgán v podstate nemal inú možnosť, ako právoplatnosť rozhodnutia o odstránení oplotenia staromestského stavebného úradu potvrdiť.

A práve tento krok mal v tom čase prísť každým dňom. Bohužiaľ, bol definitívne zmarený zmenou vedenia mesta a tým, že súčasný primátor na jar 2019 podpísal ambasáde novú nájomnú zmluvu na dlhých ŠESŤ ROKOV, s opciou na ďalšie TRI ROKY! Železný plot na námestí budeme teda vídať možno ešte ďalších deväť rokov... Legalizácia čiernej stavby v centre hlavného mesta sa stala skutočnosťou. Získaním novej nájomnej zmluvy sa vzťah ambasády k pozemkom znova obnovil. Jeho odstránenie je opäť v nedohľadne. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľká škoda. Pre mňa toto celé nebol nikdy boj proti Amerike, ale boj jdnak proti neestetickému železnému plotu v srdci Bratislavy, a vždy a predovšetkým boj proti arogancii moci, s ktorou sa stretávame v politike všeobecne. Môj boj „Dávida s Goliášom“ bol a je jedným z hnacích motorov, prečo si želám v politike pokračovať. Aby sa zmenili zásadné veci, aby bola takáto arogancia moci odstránená, aby tu politici boli pre ľudí, a nie naopak. Pevne verím, že ak dostanem od voličov novú šancu, aj tento boj sa mi podarí dokončiť do úspešného konca, a to nie len proti železnému plotu, ale aj iným dôležitým problémom, ktoré nás trápia.

Martin Borguľa

Martin Borguľa

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  12x

A. Einstein: “Človek môže v živote, krátkom a plnom nebezpečenstva, nájsť zmysel len vtedy, keď sa venuje práci pre spoločnosť.”Som poslancom Národnej rady Slovenskej republiky za hnutie Sme rodina. V národnej rade som členom Zahraničného výboru NR SR a členom Výboru NR SR na preskúmavanie rozhodnutí Národného bezpečnostného úradu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu